Виховні заходи

































Конспект класного години «Шкідлива п'ятірка і корисна десятка»
Як шлунок впливає на мозкові звивини!
А. Крісті
Класний годину, присвячений темі здорового харчування.
За свідченням лікарів сьогодні основні захворювання школярів - гастрити і анемія, і це безпосередньо пов'язано з якістю харчування дітей. В меню шкільних їдалень присутні продукти, визнані небезпечними для здоров'я. І багато дітей, підкоряючись рекламі, воліють купувати саме ці продукти, а не звичайні шкільні сніданки і обіди. У пропонованому сценарії у формі години спілкування обговорюються питання здорового харчування.
Цілі: поглибити уявлення дітей про раціональному харчуванні; продовжити формування позитивної оцінки здорового способу життя; спонукати дітей до розумного, дбайливого ставлення до свого здоров'я, боротьби із шкідливими звичками.
Підготовча робота з дітьми: запропонувати кому-небудь з дітей допомогти в хід класного години (записувати кількість страв, прикріплювати до дошки таблички з назвою продуктів).
Обладнання:
- приготувати 10 смужок щільного паперу; на кожній смужці написати назву корисного продукту (яблука, мед, цибуля, часник, риба, молоко, зелений чай, банан, волоський горіх, морква). Ці смужки в ході гри один з учнів буде прикріплювати скотчем до дошки;
- намалювати табличку на альбомному аркуші паперу.
ШКІДЛИВА П'ЯТІРКА
1. Солодкі газовані напої.
2. Картопляні чіпси.
3. Солодкі шоколадні батончики.
4. Сосиски, сардельки, ковбаса, паштети.
5. Жирні сорти м'яса, особливо в смаженому вигляді
Оформлення:
- написати на дошці тему, епіграф;
- розвісити картинки, фотографії: продукти, кулінарні вироби, овочі, фрукти;
- на дошці крейдою намалювати меню. Потім його можна буде стерти.
МЕНЮ КАФЕ «СМАКОТА»
Назви страв
Кількість порцій
1. Салат з капусти

2. Салат з буряка

3. Салат «Олів'є»

4. Борщ

5. Суп курячий з локшиною

6. Вуха

7. Котлети з гарніром

8. Чіпси картопляні

9. Шашлик

10. Голубці

11. Сосиски, сардельки

12. Компот із сухофруктів

13. Кисіль з журавлини

Назви страв
Кількість порцій
14. Солодкі газовані напої
15. Фрукти (будь-які)
16. Шоколадний батончик

План класного години
I. Провокуюча ситуація «Замов страва».
II. Міні-лекція «Шкідлива п'ятірка».
III. Інтерактивна бесіда за темою «Що шкідливо і що корисно».
IV. Гра «Корисна десятка».
V. Робота в групах за темою «Прості рецепти».
VI. Заключне слово.
VII. Підбиття підсумків (рефлексія).
Хід класного години
I. Провокуюча ситуація «Замов страву»
Класний керівник. Хлопці, ви знаєте, що деякі кафе доставляють обіди прямо в офіс. Уявіть собі, що кожен з нас може зараз теж замовити собі обід, і нам привезуть його прямо в клас. Тільки потрібно вказати точну кількість порцій. Платити за їжу не потрібно - у кафе сьогодні святкова акція. А ось і меню - вибирай, що хочеш (читає список страв) Вибирайте скоріше, а (ім'я) буде записувати, скільки порцій потрібно замовити.
(Вчитель читає назви страв, діти піднімають руки, помічниця записує навпроти кожної страви кількість порцій, поки всі страви не будуть названі.)
Ой, хлопці, бачу, що у багатьох тут розігрався апетит, але змушена просити у вас пробачення - це була лише провокація. І затіяна вона була тільки з однією метою: перевірити, чи віддасте ви перевагу найбільш шкідливих продуктів харчування. П'ять таких продуктів ховалися серед цих чудових страв. Ось ці продукти (обводить крейдою назви шкідливих продуктів). І, як виявилося, ви всі клюнули на провокацію і обрали-таки ці продукти! Ці продукти несумісні зі здоровим способом життя.
II. Мікі-лекція «Шкідлива п'ятірка»
Класний керівник. Ось що я прочитала в газеті «Комсомольская правда». Лікарі-дієтологи всього світу виявили нарешті п'ятірку найбільш шкідливих для людини продуктів. Ми їх помістили в табличку «Шкідлива п'ятірка».
(Помічниця прикріплює табличку на дошці.)
Класний керівник (читає і коментує).
1. Солодкі газовані напої: «Кока-кола», «Спрайт» та інші.
Створені не для втамування спраги, а для її викликання. Відрізняються гігантським вмістом цукру: в одній склянці його не менше п'яти чайних ложок.
2. Картопляні чіпси, особливо приготовлені не з цілісної картоплі, а з пюре. По суті, це суміш вуглеводів і жиру плюс штучні смакові добавки.
3. Солодкі шоколадні батончики. Велика кількість цукру, хімічні добавки, висока калорійність.
4. Сосиски, сардельки, ковбаса, паштети й інші продукти з так званими прихованими жирами. У їх складі сало, нутряний жир, свиняча шкірка займають до 40% ваги, але маскуються під м'ясо, в тому числі і з допомогою смакових добавок.
5. Жирні сорти м'яса, особливо в смаженому вигляді.
Виявилося, що немає нічого страшнішого сосиски в тісті у поєднанні з лимонадом!
Багато лікарів до цієї шкідливої п'ятірці додають ще й жувальні цукерки, мэйбоны, чупа-чупси, майонез, кетчуп, локшину швидкого приготування, порошкові напої, пиво і безліч інших харчових виробів. У всіх цих продуктах дуже багато хімії: замінників, барвників, розчинників. Дія багатьох цих речовин можна порівняти з дією отрут. Якщо є багато такої їжі, організм поступово звикає до отрути і вже не посилає тривожних сигналів у вигляді висипань на шкірі, нудоти чи запаморочення. Поступово отруйні речовини накопичуються, і спалахує хвороба. Найсумніше, що саме ці шкідливі продукти і продаються в нашій шкільній їдальні. Але є і втішні вісті. Нещодавно всі газети надрукували новину: в московських школах скоро заборонять шкідливі продукти: солодощі, газовану воду і чіпси. Дітей будуть годувати раціонально. Сподіваюся, що у всіх шкільних їдалень скоро не буде цих продуктів.
III. Інтерактивна бесіда за темою «Що шкідливо і що корисно»
Класний керівник. Хлопці, мені все-таки не дає спокою одне питання: багато хто з вас знають про шкоду цих продуктів, але чому ж ви так наполегливо їх купуєте?
Зразкові відповіді дітей:
- Це смачно, не треба розігрівати, готувати.
- Це все реклама: з ранку до вечора нас закликають є ці батончики, чіпси, пити цю воду...
- Красива упаковка, та й смачно.
- Коли їси, відчуваєш себе крутим, сучасним, як в рекламі.
- Від шоколадного батончика, наприклад, додаються сили...
Класний керівник. Виходить, що всі ви - просто нещасні жертви реклами. Але ви ж знаєте, що нанесіть непоправної шкоди своєму здоров'ю! У молодших класах вам говорили про правильному харчуванні, на уроках анатомії, ОБЖ ви теж вчили, як треба правильно харчуватися. Давайте згадаємо головне.
(Вчитель задає питання, діти відповідають.)
- На які 3 великі групи поділяються продукти харчування? (Білки, жири, вуглеводи.)
- Що ще потрібно для здорового харчування? (Потрібні вітаміни, мінеральні речовини.)
- Зараз модні різні дієти: картопляна, м'ясна, молочна, горіхова. Люди налягають на щось одне і заробляють собі цілий букет захворювань. Як це можна пояснити? (В цьому продукті не вистачає мікроелементів, вітамінів, інших речовин, які є в інших продуктах. Їжа повинна бути різноманітною.)
- Що означає раціональне харчування? (Раціональне означає правильне, розумне.)
- Що таке баланс? (Рівновага.)
- Чи згодні ви з жартом, що збалансоване харчування - це чіпси в правій руці і чіпси в лівій? (Ні, не згодні.)
- Що ж означає збалансоване харчування? (В їжі має бути урівноважене вміст різних речовин.)
- Для чого потрібно вживати сирі овочі і фрукти? (Груба рослинна їжа покращує роботу всієї травної системи.)
- Як дотримуватися режиму харчування? (Потрібно їсти в певний час, на ніч не переїдати.)
- До чого призводить неправильне харчування? (До ожиріння, хвороб шлунка, кишечника, печінки.)
Прочитайте епіграф до нашого класному годині. Це слова Агати Крісті (читає): «Як шлунок впливає на мозкові звивини!» Чи згодні ви з англійською письменницею?
(Діти висловлюються.)
Тому, що і як ми їмо, залежить наше здоров'я, настрій, самопочуття. Правильне харчування - це найважливіша умова здорового способу життя.
IV. Гра «Корисна десятка»
Класний керівник. Лікарі-дієтологи визначили не тільки самі шкідливі продукти, але і корисні. Ці продукти всім нам відомі. Що ж це за продукти? Пропоную вам гру. Я буду описувати властивості цих продуктів, а ви спробуйте вгадати, про що йде мова.
(Учитель читає загадки, а коли діти відгадують, помічниця прикріплює табличку з назвою продукту до дошки.)
1. У кожному саду можна знайти ці чудові фрукти. Вони корисні в усіх відношеннях: у них є кислоти, які борються з гнильними бактеріями в шлунку; до складу їх входить речовина (кверцетин), що перешкоджає росту ракових клітин; вони дуже корисні для роботи серцево-судинної системи. Лікарі радять щодня їсти ці фрукти на полудень, щоб отримати всі необхідні мікроелементи. Що це за фрукти? (Яблука.)
2. Цей овоч - джерело всіх вітамінів, мінералів і мікроелементів і захист від усіх хвороб. Кожен день ми додаємо його майже у всі страви. Він покращує роботу печінки, щитовидної залози, лікує застуду. У цьому продукті дуже багато цілющих речовин - фітонцидів, які знищують мікроби. Соком цієї рослини лікують нежить, а якщо його потерти і прикласти до п'ят на ніч, то вранці жодної застуди не буде. Лікувальні властивості овочів не зникають навіть при термічній обробці. (Цибуля.)
3. Цей овоч теж сильний в боротьбі з застудою. Крім цього він наводить порядок в шлунку, вбиваючи шкідливі мікроорганізми. Він дуже корисний у сирому вигляді, але його різкий запах заважає спілкуванню з людьми. (Часник.)
4. Цей помаранчевий коренеплід багатий вітамінами і мінералами. Але особливо багато в ньому вітаміну А. Дуже корисний цей продукт для зору, також він перешкоджає розвитку раку, особливо раку шкіри. Цей коренеплід найкраще вживати в сирому вигляді, бо після приготування він втрачає багато корисних речовин. (Морква.)
5. В очищеному вигляді цей продукт схожий на мозок людини, тому вважається, що він «розуму, сили й пам'яті додає». Він корисний для серця, для зору, для обміну речовин. Цей продукт можна їсти в сирому вигляді, його можна використовувати в салатах, начинках для тіста, кондитерських виробах. (Волоський горіх.)
6. Цей продукт моря є джерелом цінного білка і цілком може замінити м'ясо. Для японців це основний продукт харчування, який і робить їх чемпіонами довголіття. Але крім білка в цьому продукті багато фосфору, який «відповідає» за кістки і нирки. Найбільше їдять цього продукту в Ірландії - 92 кг на рік. А в Росії - лише 15 кг. (Риба.)
7. Цей білий напій тваринного походження просто необхідний людині з першого дня народження. У ньому міститься білок, жир, кальцій, що зміцнює кістки. З цього напою з допомогою бактерій люди навчилися робити сотні корисних продуктів. (Молоко.)
8. Цей продукт - не тільки природний замінник цукру, але і готове ліки від багатьох хвороб. Ним лікують простудні захворювання, хвороби шкіри, серця. А красуні з давніх часів застосовували цей продукт для догляду за шкірою. (Мед.)
9. Цей солодкий тропічний фрукт володіє цілющими властивостями: знімає стреси, заповнюють втрачені сили, підвищує рівень гемоглобіну в крові, що забезпечує мозок киснем, покращує роботу серця. Він містить величезну кількість вітамінів А, С, В6. Але тим, хто переживає за свою талію, захоплюватися цим продуктом не варто. У ньому занадто багато калорій. (Банани.)
10. Батьківщина цього ароматного напою - Китай. Саме тут навчилися вирощувати чудові листя, які дають золотистий підбадьорливий настій. Цей настій називають «ліками від темряви хвороб». Він знімає втому, покращує роботу серця, запобігає карієсу, перешкоджає розвитку ракових пухлин, сприяє довголіттю, дає ефект омолодження. Чотири тисячі років люди вживають цей напій. Сотні сортів його можна зустріти на прилавках. Жовтий, червоний, чорний, білий. Але самі китайці віддають перевагу зеленому. Вважається, що саме він самий корисний. Але тільки заварювати його треба в натуральному вигляді, з листя, а не з пакетиків. (Зелений чай.)
Класний керівник. Ось ви і вгадали всю корисну десятку». Ось вона перед вами (читає). Ці продукти повинні бути у всіх на столі. Але це не означає, що потрібно харчуватися тільки ними. У вживанні будь-якого продукту потрібно знати міру, враховувати свій вік. Потрібно також звертати увагу на якість продукту, ступінь його свіжості. Адже навіть найкориснішим продуктом можна отруїтися.
V. Робота в групах за темою «Прості рецепти»
Класний керівник. Всі ви теоретично знаєте правила харчування. Але не завжди їх виконуєте. Віддаєте перевагу харчуватися всухом'ятку, бутербродами, замість того щоб розігріти або приготувати самим яке-небудь просте, корисне блюдо. Зараз ми попрацює в групах. Перевіримо, чи знаєте ви рецепти таких страв? На початку - коротка історія одного восьмикласника Сергія.
Його батьки терміново виїхали на три дні в село, щоб допомогти бабусі після операції. А Сергій разом зі своїм молодшим братом, першокласником Альошою, залишився на господарстві. У перший день брати дружно наминали яйця: варені, смажені, сирі. А вже на другий день Альошка заявив, що від яєць він скоро буде кукурікати, і категорично зажадав нормальної їжі. Сергій обстежив кухню. Готової їжі не було, і він чомусь згадав фразу про «кістлявою руці голоду». Але потім посміливішав: у холодильнику було повно всяких продуктів: м'ясо, молоко, масло, сметана, крупи, картопля, морква, цибуля, капуста... Сергій взяв свій телефон, набрав список продуктів, приписав внизу текст: «Народ, терміново потрібні прості рецепти нормальної здорової їжі!» і відправив sms-ки шести своїм друзям. У ролі друзів у нас зараз виступлять 6 груп (діти, що сидять за трьома сусідніми партами в одному ряду). Запропонуйте Сергію, що можна приготувати з цих продуктів, опишіть сам процес приготування. На це дається всього лише 10 хвилин.
(Вмикається музика, діти працюють.)
Час минув, голодний друг чекає вашої допомоги.
(Вчитель запрошує представників груп, діти розповідають про рецепти і способи приготування тієї чи іншої страви.)
Ну ось, всі рецепти відправлені за адресою. Впевнена, що Сергію дуже знадобиться дружня допомога. Цих рецептів вистачить і на наступний день, а коли приїдуть мама з татом, їм теж буде чим підкріпитися з дороги. Найпростіше рішення в цій ситуації було зайняти грошей, купити сосисок, локшини швидкого приготування і протриматися до приїзду батьків. Але наш герой вчинив раціонально - він не вліз у борги, не труїв себе і брата шкідливими продуктами, а подбав про своє здоров'я. Цей досвід самостійності йому дуже знадобиться в житті.
VI. Заключне слово
Класний керівник. Лікарі стверджують, що найпоширеніші хвороби у школярів - це хвороби шлунка і недокрів'я. У визначенні причини цих хвороб лікарі одностайні - неправильне харчування: вживання шкідливих продуктів, порушення режиму харчування, їжа всухом'ятку і т. п. На жаль, багато школярі безтурботно ставляться до свого здоров'я, забуваючи відому російську приказку: «Що маємо, не бережемо, втративши - плачемо». Ті, хто кажуть, що зараз модно їсти чіпси, запиваючи їх солодкою газованою водою або пивом, безнадійно відстали: у всьому цивілізованому світі зараз модно бути здоровим.
VII. Підбиття підсумків (рефлексія)
Класний керівник. З яким настроєм ви йдете з класного години? Що запам'яталося? З чим не згодні?
Зразкові відповіді дітей:
- Настрій нормальний, тільки апетит розігрався.
- Запам'ятала п'ятірку найбільш шкідливих продуктів. Постараюся більше не труїти.
- Запам'ятала «корисну десятку». Виявляється, у нас вона постійно на столі.
- Не згоден, що чіпси шкідливі - їх би заборонили продавати!
- Думаю, що не потрібно прибирати зі школи деякі продукти. Хто захоче, все одно їх купить в кіосках на вулиц











Вчинок - відповідальність
Мета: Сприяти формуванню правосвідомості підлітків шляхом конкретизації норм моралі і права стосовно їхньої безпосередньої поведінки, формувати розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки; на прикладах ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю, показати які наслідки можуть мати звичайні пустощі. Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати законослухняних громадян
Обладнання: виставка літератури з цієї теми; висловлювання видатних людей; відео сюжет про неповнолітніх злочинців.
Форма проведення: година-спілкування
Посійте вчинок - пожнете звичку.
Посійте звичку - пожнете характер.
Посійте характер - і ви пожнете долю.
В. Теккерей
Хід заходу.
Вихователь: Конституція України проголосила нашу державу правовою. Але ця теза залишається поки що лише декларацією про наміри. І тому важливим напрямом формування правової держави в Україні є заходи з підвищення правової культури людей. Лише людина, яка володіє правовою культурою, добре знає закони та поважає їх, сприяє формуванню правомірної поведінки.

У нашому суспільстві здійснюється принцип: найвища цінність - Людина. Ваше життя складається з вчинків. У вчинках виражається суть людини. Але у своєму житті ми Повинні дотримуватись також певної відповідальності за свої дії.
Діти, з якими словами у вас асоціюється слово «поведінка»?

Учениця: Поведінка - це дотримання основних вимог і правил людського співжиття, вміння знаходити правильний тон у спілкуванні з оточуючими. Вчинками своїми людина зустрічається з іншими людьми, у вчинках вона виражає своє особисте ставлення до природи, людей, життєвих подій. Вчинок реалізує моральну спрямованість поведінки людей.
Учень: Вчинок - елементарна клітина поведінки людини - являє собою одиничний, відносно завершений акт поведінки, викликаний прямою або хибною, зовні причиною і проходить за певних обставин у конкретній ситуації.

Вихователь: Діти, а які наслідки має для людини вчинок?

Учень: Вчинок має виховний результат, тобто приводить до певних змін в особистості, яка здійснила вчинок.
Учениця: Звичайно, вчинок вчинку не рівний. Одні вчинки в житті людей звичайні, інші - рівня подвигу. Але у вчинку виявляється характер людини.
Учень: Будь-який вчинок залишає обов’язковий в особистості, яка його вчинила.
Учениця: Не завжди вчинок є правомірним, а частіше пов’язаний з порушенням закону.

Вихователь: А що ж тоді є правомірною поведінкою?

Учень: На мій погляд, правомірна поведінка - це коли людині не спадає на думку порушувати закон.
Учениця: А я вважаю, що правомірна поведінка - це коли люди житимуть за законами суспільства, не через страх покарання.

Вихователь: Діти, а які наслідки має для людини вчинок?Пограбування, крадіжки, насильство, убивство - це тяжкі злочини, які коять уже сформовані злочинці. Але нерідко буває, що людина чинить злочин не навмисно - через байдужість, незнання або недбалість. Іноді починається,здавалось би, із невинних, не грубих порушень моральних норм, правил, порядку. Скажімо, хлопчаки полюбляють поласувати плодами з чужого саду. Деякі вбачають в цьому своєрідну романтику. А що це крадіжка - не думають?Або інколи ми є свідками того, як хлоп’яча суперечка переходить у бійку. Мабуть, ніхто з вас не вважає великим гріхом, якщо один хлопчак віддубасить іншого. Чи не так? А ось послухайте невигадану історію.

Обговорення ситуацій.
Учень: Двоє хлопців під заохочувальні крики однокласників зчепились, як ті півні. Фізично дужий Толя швидко поклав Сергія «на лопатки». Цим би й закінчилось, якби Толя ще й словом не вразив поверженого, що викликало глузливий сміх однокласників. У припливі ненависті Сергій схопив гострий камінець і пожбурив услід кривдникові, котрий саме оглянувся. Камінь потрапив прямо в око... Після довгого і безуспішного лікування Анатолій залишився однооким. Чи хотів цього Сергій? Зробити людину калікою - це тяжкий злочин.

Учень: Два хлопці, незважаючи на сувору батькову заборону, вирішили погратись мисливською рушницею. Петрик жартома наставив дуло на Бориса.
-   Руки вгору! - і натиснув курок. Як на лихо, рушниця була заряджена...
Смерть Бориса настала раптово.
Чи хотів цього Петрик? Чи планував стати вбивцею свого брата? І як йому далі жити з таким тягарем на совісті?

Учениця: Учителі поскаржились батькові учня С., що його син лінується вчитись і заважає на уроках. Озлоблений хлопець вирішив помститись. Під час новорічного балу він підпалив ялинку. Внаслідок переполоху і тисняви, яка зчинилася, загинула дівчинка. А палій опинився у колонії суворого режиму. Чи бажав він смерті невинній дівчинці.

Вихователь: Питання риторичне, як і інші питання, поставлені після кожного з описаних випадків. Ніхто з учасників інцидентів не планував злочину. Але й не думав про можливі наслідки свого вчинку. Ось так небажання виконувати обов’язки, недисциплінованість призводить до порушення моральних норм, установлених правил, а від правопорушень до злочину - один крок, і злочинець мусить бути покараним.
В перехідному віці (12-16 років) людина ще довго залишається в становищі, коли вона вже не дитина, але ще й не доросла і повністю залежить від дорослих. У такий період виявляються пізнавальні здібності, цікавість, самоаналіз, мудрування, «копання в собі», прагнення до самостійності, звільнення від опіки дорослих. При цьому з’являється безліч життєвих проблем, у тому числі невпевненості у собі, переживання власної малоцінності, нікчемності.
У країні нині засуджено понад 100 тисяч підлітків, 527 тисяч взято на облік у міліцію. На 10 тисяч неповнолітніх припадає в середньому 129 правопорушень і злочинів. Є все: злісне хуліганство, бійки, грабежі, розбій, крадіжки, вбивства, ґвалтування.
Називаючи вам цю статистику, я хотіла ще раз звернути увагу на епіграф нашої виховної години і на вислів Й.Гете:
«Поведінка - це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя».

Діти, як ви гадаєте, ці вислови пов’язані між собою чи вони не мають нічого спільного?

Учень: На мою думку, вчинок напряму залежить від поведінки людини.
Учениця: Я вважаю, що ми самі ніколи не замислюємося про наслідки нашої поведінки або вчинків. Нам здається, що нас можуть тільки полаяти.

Вихователь: Але це не так.
Пропоную вашій увазі знайомство з кримінальним законодавством України.
Вважаю, що про існування Кримінального кодексу ви всі знаєте, але хотілось би дещо детальніше, на конкретних прикладах з життя ознайомити вас із суттю цього документа.
Отже, перегорнемо сторінки Кримінального кодексу України...
Нині діючий Кримінальний кодекс України набрав чинності 1 вересня 2001 року і має завдання охороняти державний лад та права громадян, правопорядок від злочинних посягань.

                              

                          
    
Кримінальній відповідальності і покаранню підлягає лише особа, яка винна у вчиненні злочину, тобто така, що умисно або з необережності вчинила передбачене кодексом суспільно небезпечне діяння. Кримінальне покарання застосовується тільки за вироком суду. Особи, які вчинили злочин, підлягають відповідальності на підставі цього кодексу. Але давайте спочатку визначимо, що означає саме поняття «злочин», «тяжкий злочин», вчинення злочину умисного або з необережності?
Учень: Злочином визнається передбачене кримінальним законодавством суспільно небезпечне діяння (дія або бездіяльність), що посягає на власність, особу, права громадян, на правопорядок.
Учень: Тяжкими злочинами визнають умисні діяння, що являють собою підвищену суспільну небезпеку. До тяжких злочинів належать: особливо небезпечні державні злочини, бандитизм, контрабанда, масові безпорядки, виготовлення або збут підроблених грошей, умисні вбивства, тяжкі тілесні ушкодження, грабіж за обтяжуючих обставин, зґвалтування, одержання хабарів.
Учень: Злочин вважається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала суспільно небезпечний характер своєї дії або бездіяльності, передбачала її суспільно небезпечні наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Учениця: Злочин визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання небезпечних наслідків своєї дії, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачила можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Вихователь: Отже, ми з’ясували, що таке злочин і тепер поговоримо про відповідальність неповнолітніх, яка передбачена Кримінальним кодексом.
Сам факт неповноліття винного у скоєнні злочину враховується судом як пом’якшуюча обставина. Для осіб, що вчинили злочин уперше неповнолітньому віці, передбачено полегшені, порівняно з дорослими злочинцями, умови відбування покарання.
Учень: Дуже часто для підлітка, що вперше вчинив злочин, замість кримінального покарання застосовують наступні примусові заходи виховного характеру: зобов’язання попросити пробачення, застереження, передача під нагляд, але найбільш суворий захід виховного характеру - направлення до спеціальних навчально-виховних установ (школи, професійні училища соціальної реабілітації для порушників 11-18-річного віку).


Вихователь: Кримінальний кодекс як офіційний документ визначає мету та види покарань. Це також треба знати кожному громадянину.
Учень: Покарання не тільки є карою за вчинення злочину, але й має на меті виправлення і перевиховання засуджених, точне виконання законів, запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами.
Покарання не має на меті завдати фізичних страждань або принижувати людську гідність.


До осіб, які вчинили злочин, можуть застосовуватись такі основні покарання:
-                    позбавлення волі,
-                    виправні роботи,
-                    позбавлення права займати певні посади або займатися певною діяльністю,
-                    штраф,
-                    догана та інші.
Крім основних до засуджених можуть застосовуватись такі додаткові покарання:
-                    конфіскація майна,
-                    позбавлення батьківських прав.
Треба окремо відзначити, що у нашій країні вже немає виняткової міри покарання - смертної кари, що замінена по життєвим ув’язненням. Де-юре (юридично) це Закріплено в новому Кримінальному кодексі, а де-факто (фактично) мораторій на цю міру покарання в Україні введено з 11.03.1997 року.
У 72 країнах І світу заборонено застосовувати цю міру покарання неповнолітніх.
Вихователь: Кримінальний кодекс України досить об’ємний за своїм змістом. Неможливо за один раз його вивчити та перечитати. Окремо, в кожній частині кодексу мова йдеться про:
          державні злочини;
          злочини проти власності;
          злочини проти життя, здоров’я, честі і гідності особи;
          злочини проти політичних, трудових прав громадян;
          службові злочини;
          військові злочини;
          злочини проти правосуддя;
          злочини проти громадської безпеки, громадського порядку.
Зупинимось на розділі, де мова йде про злочини проти громадської безпеки. Які злочини тут фігурують, яка міра покарання передбачена за скоєння саме такого роду злочинів?

Учень: Хуліганство навмисні дії, що грубо порушують громадський порядок. Карається позбавленням волі на строк від 6 місяців.
                     
Учень: Злісне хуліганство — це дії, що визначаються, цинізмом, зухвалістю. Карається позбавленням волі на строк до 3 років.

Учениця: Знищення і руйнування пам’яток культури. Позбавлення волі строком до 3 років.

Учень: Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння. Позбавлення волі на строк до року.

               

Учень: Угон автотранспортних засобів. Позбавлення волі на строк до 1 року.

Учениця: Незаконне виготовлення, придбання, зберігання, пересилка або збут наркотичних речовин. Позбавлення волі на строк до 10 років.

Учень: Крадіжка - позбавлення волі на строк до 3 років.

Учень: Грабіж - до 5 років позбавлення волі.

Вихователь: Тепер перейдемо до реальних прикладів з життя. Я зачитаю вам ситуації, а ви спробуйте самі визначити міру покарання:
         Учень 10 класу займався продажем наркотичних речовин. Чи є це злочином і як карається? (це один з найтяжчих злочинів, карається тривалим позбавленням волі);
        Група учнів зрубала в дендропарку ялинку. Як кваліфікується цей вчинок? (це адміністративний злочин, карається штрафом);
        Громадянам Сисоєв В.П., обвинувачується в тому, що під час руху поїздів підкладав на залізничну колію різноманітні предмети. Сисоєв В.П. заявив, що він не підозрював, що своїми діями створював загрозу залізничному рухові і що його дії взагалі є злочином. Як це вплине на вирок суду? (ніяк: незнання закону не звільняє від відповідальності).
Та щоб не стати на хибний шлях, не занапастити своє життя, нагадаємо кілька правил:
-   поважай правопорядок і закон;
-   проганяй від себе лінощі, байдужість, займайся самовихованням;
-  
Подпись: і
І

учись бачити себе збоку, постійно звіряй свої вчинки з моральними та правовими нормами; вчи і сприймай серцем Заповіді Божі, у них - твій порятунок, джерело духовного зростання.
ї
На завершенні пропоную перегляд відео сюжету про неповнолітніх злочинців.
Перегляд науково-популярного фільму.

Заключне слово вихователя:
Сьогодні нам вдалось перегорнути тільки деякі сторінки кодексу, ознайомившись лише з окремими його статтями.
Бажаю вам ніколи більше до нього не звертатись, крім випадків, якщо ви будете працювати в правоохоронних органах.
Будьте законослухняними, поважайте і не порушуйте закони, що діють у нашій державі. Завжди пам’ятайте, що незнання законів не звільняє від відповідальності. Будьте розсудливими, обмірковуйте свої вчинки, вчіться на помилках інших людей.



Немає коментарів:

Дописати коментар