Звіт про проведення тижня географії в Олександрівському НВК КЗ «Олександрівське НВО № 2»


Звіт про  проведення тижня географії в Олександрівському НВК
 КЗ «Олександрівське НВО № 2»
Кожен учитель географії мріє про те, щоб учні мали інтерес до його предмету, адже в цьому є запорука успішного навчання – якщо учневі цікаво на уроці, то він завжди уважний і активний, не обмежується лише інформацією з підручника, а буде користуватися додатковою та довідковою літературою, в нього завжди будуть виникати запитання.
Важливим фактором формування сталого інтересу до географії є практика проведення предметних тижнів. Вона відкриває широкі можливості для задоволення індивідуальних нахилів та здібностей учнів саме до цього предмету.
Логічним продовженням процесу навчання є позаурочна робота з предмету, яка також значною мірою спрямовує учнів на шлях інтелектуального і морального розвитку, усвідомлення своєї ролі в суспільстві. Найбільш дієвою  і актуальною формою позаурочної роботи на сьогоднішній день є організація і проведення в школах  предметних тижнів. Впродовж тижня географії є найбільше можливостей  зацікавити учнів географією як наукою, цікавим навколишнім світом нашої планети, а також можливостей підвищити інтелектуальний рівень сучасного учня.  Проведення ряду заходів під час тижня географії допоможе вчителю закцентувати увагу старшокласників  на важливі  зміни в сучасному політичному просторі, на зв’язок сьогодення з минулим, на роль кожного у вирішенні складної екологічної ситуації на планеті земля. Тому проведення тижня (декади) географії  є доцільною, ефективною і потрібною формою роботи з учнями.
Мета проведення предметних тижнів географії – активізувати творчу і пізнавальну діяльність учнів, формувати в них сталий інтерес до вивчення й дослідження географії, створити для учнів сприятливі умови і дати їм можливість презентувати здобуті знання у нестандартних формах роботи, реалізувати виховний потенціал предмету.
Основне завдання організації і проведення предметних тижнів ґрунтується не на тому, щоби учні засвоювали давно відомі істини, а на створенні такої атмосфери, за якої кожен учень під керівництвом педагога прагне навчитися інтерпретувати географічний матеріал, самостійно здобувати додаткові географічні знання, робити з   матеріалу висновки морального характеру, які би безпосередньо стосувалися його життя. Навчити любити географію, любити і берегти свій рідний край, природу – ось головні завдання предметного тижня географії!
Практичне значення  проблеми організації і проведення предметних тижнів географії  полягає в тому, що виникає необхідність шукати й розробляти нові підходи до конструювання раціональної системи позаурочних занять з учнями з метою повнішої реалізації їх педагогічних можливостей. У вивченні будь-якого шкільного предмета важливу роль відіграють нетрадиційні форми роботи. І це найбільше стосується такої багатогранної науки, як географія. Адже в науці про Землю є елементи описовості й пошуку, спостереження й відкриття, оцінки й по­рівняння, експерименту й прогнозу. Саме в позаурочний час можна знайти найрізноманітніші форми для зацікавлення предметом.
Проведення в школі предметних тижнів реалізує основну мету: виховати всебічно розвинену особистість. Усі ці позашкільні заходи — виховують почуття колективізму, відповідальності, взаємоповаги, любові до рідної землі.
Зранку 12.02.2018 була проведена загальношкільна лінійка , на якій до відома учнів та вчителів були поставлені завдання тижня географії, також були оголошенні конкурси та змагання які відбудуться на цьому тижні. На лінійці була прочитана лекція «Т.Г.Шевченко – географ та мандрівник», під час якої Волошина М.Ф. розказала учням школи про Т.Г. Шевченка який був не тільки видатним поетом, письменником, художником, а ще й видатним географом, картографом, мандрівником. Будучи в засланні він приймав участь в дослідницькій експедиції по Аральскому морю. Т.Г. Шевченко  досліджував клімат, корисні копалини, місцеве населення приаральського регіону. Завдяки його точним замальовкам та картам науковці світу дізналися про це місце.
Також 12.02.2018 в рамках проведення тижня географії у 8-А та 8-Б був проведений брейн-ринг «Подорож Україною». Учні змагалися в конкурсах: «Географічна розминка», «Конкурс картографів», «Хід конем», «Номенклатурна піраміда», розв’язували географічні задачі та працювали з  контурною  картою.
У 8-А класі змагалась команда хлопців «Машиністи» проти команди дівчат «Вікторія», хлопці здобули перемогу з рахунком 45:43.
У 8-Б Класі змагались команди «Панночки» та «Легіон» перемогли з рахунком 46:41 «Легіонери».
Найактивнішими учасниками були: Омельченко Д. , Осауленко Л. , Метель Ж. , Сінченко Т. , Решетняк М. , Синьогуб Д. , Шалагіна А. , (8-А) Задорожній С. , Журба О. , Дяченко Н. , Фісенко І.(8-Б)
В цей же день між учнями 7-А, команда «Відомі географи», та учнями 7-Б команда «Географіки» була проведена інтерактивна гра  «Географічний всезнайка». Вона складалась з таких етапів: «Географічна розминка», «Картографічного практикуму», конкурсу «Заморочки з бочки», диктанту «Зоряна мить». За рахунком 35:19 перемогла команда 7-Б класу «Географіки». Найактивнішими були: Лога Е. , Шкіндер Е. , Гончаренко, Головкіна М. (7-Б), Гниляк В. , Сірий Д. , Педченко А. (7-А).
В цей же день  був обявлений конкурс навчальних проектів з природознавства для 5-б класу «Я – капітан космічного корабля » та «Подорож краплинки води».
 У Вівторок ,13.02.2018 у 9-Б та в 9-А класах був проведений географічний турнір «Хочеш пізнати світ – вивчай географію». Учні змагались у конкурсах « Географічна розминка», «Магічний квадрат», «Вперед, капітани», «Детектор», «Картографічний практикум». У 9-А змагались команди : «Материчок» та «Дракончики», перемогли з рахунком   46:47 «Дракончики».  У 9-б змагались команди «Чагарі» та « Юні географи», перемогли з рахунком 48:45  «Чагарі». 
Найактивнішими учасниками були :Кузик Д.,Філоненко А., Бобейко С., Ткаченко А.,Гончаренко О, Расторгуєв Н., Малина С., Денисенко В.(9-б), Свердел А, Ковтун А.,Давидова О, Кожемяка Т.Супрун С, Сайко Д.
У середу, 21.02 учнями 8-А класу , на виховній годині, був проведений інтелектуальний турнір « Географічна суміш» в класах середньої ланки:
6-А провели:   Старухін Р. Решетняк   ,перемогла  Нелень  Яна.
6-Б провели:Шпирко А.,  Сапіжук Д. переміг Гончаренко Б.
7-А провели:Метель Ж, Онда Л., переміг Селивон В.
7-Б   провели:  Сінченко Т, Цвік А.,переміг Лога Є.
8-Б  провели: Предзимірський В, Синьогуб Д., переміг Задорожній С.
В цей же день  був проведений конкурс навчальних проектів з природознавства для 5-б класу «Я – капітан космічного корабля » та «Подорож краплинки води». Найкращі проекти підготували та стали переможцями : «Я – капітан космічного корабля » -Цишевський Ярослав, «Подорож краплинки води» - Богуславська Вікторія. Приймали активну участь у захисті проектів: Скічко В., Ілейш Д, Кваша А., Коваленко А, Куценко А, Куценко Є,Поліщук Т, Сінькевич А.,
В четвер, 22.02 на базі Олександрівського НВК відбулось засідання творчої учнівської лабораторіі з географії на яке приїхали  учні та вчителі усього КЗ «Олександрівське НВО № 2». Викладачі творчо підійшли до проведення занять в лабораторії, адже у вивченні будь-якого шкільного предмета важливу роль відіграють нетрадиційні форми роботи. І це найбільше стосується такої багатогранної науки, як географія.В науці про Землю є елементи описовості й пошуку, спостереження й відкриття, оцінки й по­рівняння, експерименту й прогнозу. Саме в позаурочний час можна знайти найрізноманітніші форми для за­цікавлення предметом.
Що, як не гра, може допомогти в цій найваж­ливішій справі і виконати основне завдання вчителя — залучити якомога більшу кількість учасників, викликати в учнів інтерес до науки, прагнення вивчати її. Під час гри учні поглиблюють та узагальнюють здобуті знання, розширюють свій кругозір, розвивають творчі здібності, мислення, пам'ять.  Тому зважаючи не це, вчителі географії Олександрівського НВО № 2 креативно та творчо підійшли до пошуку тем, що цікавлять учнів .
У 6-7 класах були проведені такі заняття :урок узагальнення по темі «Атмосфера»( Гретченко Л.Г. ), урок- подорож «Природні чудеса материків» (Курченко Л.Б.),  урок –вікторина «Знавці географії» (Шпильовий М.С.)
У 8-9 класах вчителі а провели такі заняття:  брейн ринг «Я люблю географію» (Шпильовий М.С),  географічний квест «Рослинний світ України»( Гретченко Л.Г) ,урок «Мандрівка .адміністративними центрами України»( Гретченко Л.Г.).
Серйозно віднеслась до теми здачі ЗНО в 11 класі Волошина М.Ф, тому в 10-11 класах на вивчення і узагальнення винесла теми, що присутні в ЗНО. Заняття № 1 «Розвязання географічних задач» .Заняття № 2 «Робота з топографічною картою». Заняття № 3 «Підготовка до ЗНО. Тести онлайн». Заняття № 4 «Підготовка до ЗНО. Тести онлайн».       
По закінченню занять учні, вже традиційно, працювали з шкільним психологом Рустамян О.М., яка провела психологічний тренінг, потім активно взяли участь у «Географічному КВК» де змагались змішані, різновікові команди. День пройшов плідно та насичено, учні  та їх вчителі задоволені та втомлені повернулись додому.
У п’ятницю, 23.02 учнями 8-А класу , на виховній годині, був проведений інтелектуальний турнір «Географічна суміш» в класах старшої ланки .
В 9-Б кл провели: Омельченко Д., Рихлицький Д., перемогла Соколова А.
В 10 кл провели:., Осауленко В., Сінченко Т.,  перемогла Прядко А.
 В 11 кл   провели:  Решетняк М., Купчинський О.,перемогла Тарасевич В.
.           У п’ятницю був підведений підсумок конкурсу відео презентацій на тему:  «Світ, що нас оточує, переміг Олефіренко В. з темою: «Глобальне потепління клімату та його наслідки для Олександрівського району»
В цей же день в 11 класі була проведена екологічна вікторина «Свій рідний край – люби, вивчай, оберігай!» . Змагались команди в конкурсах «Екологічний калейдоскоп», «Не нашкодь природі», «Використовуй раціонально!». Змагалися команди «Вихрист і друзі» та «Атлантида» Перемогла команда : «Вихрист і друзі» з рахунком 57 : 52.
Найактивнішими учасниками були Вихрист В. Буденко Д, Попадін А., Чебану Л., МатвієнкоЮ. Тарасевич В., Куропятник В.













Немає коментарів:

Дописати коментар